Početkom ove godine, njemački sudovi su potvrdili da gradovi mogu zabraniti dizelske automobile koji zagađuju okoliš, zbog čega se “na udaru” našlo skoro 15 miliona vlasnika automobila.
Očekivanja su bila da će se vlasnici postepeno rješavati svojih vozila te da će dizelaši preplaviti tržište BiH i Balkana. Do toga je i došlo sudeći prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO BiH).
Naime, iz ove institucije su za Fokus.ba naveli da je u prvih osam mjeseci ove godine iz Njemačke u BiH uvezeno preko 30.000 vozila, čija je vrijednost 308,9 miliona KM.
Riječ je o velikom porastu u odnosu na isti period prošle godine, kada je iz ove zemlje u BiH uvezeno 25.071 vozila vrijednosti 275,5 miliona.
Ukupno glednao, u prva dva kvartala ove godine u BiH je uvezeno 53.721 vozila vrijednosti preko 600 miliona KM, a u istom periodu 2017. godine 45.893 automobila koji su plaćeni 557,8 miliona KM. Država je na uvozu ovih automobila na dažbinama zaradila preko 250 miliona KM.
Od ukupno 53.721 vozila uvezenih od početka godine čak 46.096 su polovna vozila, dok je novih vozila 7.625.
Od početka godine u BiH su uvezena i određena električna vozila i to ukupno pet komada.
Najskuplji uvezeni model električnog vozila bio je VW-E Golf karavan koji je plaćen preko 54 hiljade KM, sa plaćenim dažbinama od preko 12 hiljada KM.
Fokus.ba