Home » Hrvatskoj prijeti nestašica toalet papira

Hrvatskoj prijeti nestašica toalet papira

Nestašica toalet papira – Proizvođači higijenske papirne konfekcije povećali su, ili najavili povećanje, cijena za čak od 20 do 30 posto, kažu naši izvori iz maloprodaje.

Tako je, kažu, Delta papir poskupio 25. marta za oko 19 posto, Zewa od 1. aprila 23 posto, Euro Rosa od 5. aprila od 24 do 29 posto, dok je Violeta podigla cijene za od 15 do 20 posto od 8. maja.

Na naš upit iz Delta papira kažu da su, kao i konkurenti, od avgusta prošle godine podigli cijene za skoro 45 posto.

– Razlog je povećanje cijena sirovina, celuloze, koje su sa prosječne cijene od 900 eura po toni skočile na 1.500 eura po toni. Uporedo sa ovim poskupljenjem, značajno je porasla i cijena ambalažnog materijala, posebno kartonske folije i kutija, kao i logistike. Danas logističari stavljaju posebnu stavku na fakturu za prevoz robe uz redovnu cijenu kao dodatak zbog cijene dizela.

Prije početka rata drastično poskupljenje celuloze je uzrokovala cijena plina gdje su naši dobavljači plaćali cijenu prije od 11-16 eura po MW/sat-u koja je skočila do 90 eura. Naime, prilikom tzv. kuhanja celuloze i samog postupka dobivanja papira iz celuloze potrebna je velika količina energije, tehnologija tvornica papira se bazira na energiji dobivenoj iz plina – kaže Krunoslav Kišak, suvlasnik i direktor Delt papira.

Početkom rata u Ukrajini to poskupljenje je, dodaje Kišak, u nekim trenucima išlo do 240 eura što je uzrokovalo gašenje i zaustavljanje proizvodnja papira u Njemačkoj, Italiji, Španiji i Rumuniji, a samim time je nastala neravnoteža ponude i potražnje. Isto tako, Rusija i Bjelorusija su imale određeni udio prodaje na tržištu EU-a sa sirovinom celuloze i papira koje sada trenutno nema.

– Ono što nam sigurno predstoji jest, ako se situacija sa cijenom plina ne stabilizira te on nastavi sa ovakvim oscilacijama, nestašica toaletnog papira i ručnika te ostalih sličnih proizvoda uz još veće cijene za potrošače – kaže Kišak.

Delt papir izvozi trenutno 60 posto ukupne proizvedene robe na tržišta EU-a, Bliskog istoka i Japana, a 40 posto prodaje na domaćem tržištu.

– Za sada smo osigurali da naši kupci ne osjećaju nestašicu papira koja je evidentna u gore navedenim zemljama međutim cijena se korigira na sedmičnoj bazi – ističe Kišak.

Iz drugog domaćeg proizvođača papirne konfekcije, Euro Rose, također kažu da su cijene porasle zbog više sile – ratnog stanja, cijene sirovina, energenata, rada i transporta.

– Zbog poremećaja na tržištu uzrokovanih invazijom Rusije na Ukrajinu, došlo je do povećanja cijena električne energije, nafte, prirodnog plina, sirovina (celuloze, kartona, ljepila, PVC..) potrebnih za proizvodnju papirnate konfekcije, smanjena je proizvodnja te su otežani dobavni pravci. Nažalost, i dalje je trend rasta cijena sirovina i energenata – kažu u Euro Rosi, dodajući da se njihovo povećanje cijena odnosi na cijeli asortiman higijenske papirne konfekcije.

Iz Violete, firme u vlasništvu hercegovačkog poduzetnika Petra Ćorluke koja ima proizvodni pogon pored Zagreba, potvrđuju da su “primorani najaviti novu korekciju veleprodajnih cijena koja će stupiti na snagu od 08. maja. Korekcija će najviše utjecati na papirnu konfekciju (toaletni papir, papirnati ručnici…) gdje očekujemo poskupljenje između od 15 do 20 posto”.

– Svjedoci smo daljnjeg zaoštravanja uvjeta poslovanja na globalnom tržištu sirovina. Značajne korekcije cijena tokom proteklih mjeseci se i dalje nastavljaju. Globalno povećani troškovi nabave sirovina rezultat su kontinuirane snažne potražnje u više sektora, ozbiljno ograničenih zaliha i kriznih izazova u cijelom lancu snabdevanja.

Novi naglasak je stavljen na troškove plina i derivate nafte koji imaju visok udio u troškovima proizvođača sirovina. Trend poskupljenja energenata je pojačan ratom u Ukrajini. Sve jače sankcije prema Rusiji dodatno pojačavaju inflaciju sirovina i energenata iz tog područja.

S naše strane radimo sve da osiguramo zalihe sirovina i gotovih proizvoda kako bi isporuke prema našim kupcima tekle neometano. Dosadašnjim korekcijama cjenovnika smo dio troškova prenijeli na krajnje potrošače. Drugi dio tih troškova pokušavamo amortizirati internim uštedama i drastičnim rezanjem marži, a ne dirajući kvalitetu proizvoda – poručuju iz Violete, piše Lider.hr.