Home » Hrvić: Nastavljamo raditi na kupovini bh. brandova

Hrvić: Nastavljamo raditi na kupovini bh. brandova

Rusmir Hrvić, predsjednik Uprave AS GROUP, u intervjuu za portal Senzor.ba govori o poslovnoj strategiji kompanije, ekonomskoj klimi u BiH i naporima koje grupacija ulaže kako bi poznate bh. brandove spasila od propadanja i sačuvala radna mjesta.

Iz AS Grupe stižu samo dobre vijesti, poslije dijela Agrokomerca, kupili ste i Svjetlostkomerc. Šta je slijedeće?

Nastavljamo dalje raditi na kupovini bh. brandova. Radi se o kontinuitetu naše poslovne strategije, fokusiranom na objedinjavanje portfolija snažnih bosanskohercegovačkih brandova u prehrambenom sektoru. Akviziramo one brandove za koje smatramo da imaju potencijal. Pri tome, nerijetko su ovi brandovi iz raznih okolnosti zapali u određene teškoće, mi im pomažemo i dižemo posrnule kompanije na noge.

Na taj način spašavamo naše domaće brandove od propasti, zadržavamo postojeća radna mjesta i nastojimo da novom vrijednošću damo novi zamah razvoju brandova koje akviziramo. Tada korist imamo svi, od kompanije i radnika koji dobijaju perspektivu, preko lokalne i šire društvene zajednice koje dobijaju siguran privredni oslonac u svojim vizijama razvoja, do tržišta koje dobija novi kvalitetan brand i potrošača koji kupuju svoje, kvalitetno i domaće.

Svi znamo da ekonomska klima u BiH nije povoljna, koji zakoni su najpotrebniji da bi privreda malo prodisala?

Sve bi bilo puno jednostavnije i bolje kada bismo se više posvetili ekonomskim temama. Javnost je opterećena sukobima, i sve je podređeno stvaranju negativne klime u kojoj teško da ima mjesta za razgovore o mogućnostima, vizijama i konkretnim strategijama usmjerenim na njihovu realizaciju. Bilo bi puno bolje kada bismo svaki dan razgovarali o rješenjima koja bi pokretala našu ekonomiju. Prepustili smo javni prostor gotovo pa isključivo negativnim temama. Usljed toga, imamo neku vrstu masovne jadikovke da ništa ne valja i da će zadugo biti tako.

Sve skupa se odražava na stavove ljudi koji donose odluku o napuštanju zemlje u potrazi za boljim na Zapadu. Poraz je kada jednog čovjeka na takav način izgubite, a kamo li hiljade. To mora prestati. U protivnom imat ćemo problem koji više nećemo moći riješiti. Trebamo učiniti sve da zaustavimo odlazak mladih iz BiH. Rasteretimo privredu do one potrebne mjere koja će omogućiti masovna zapošljavanja i značajna povećanja plaća zaposlenima u privredi, i privatnom sektoru. Na taj način ćemo ukloniti prvi i najveći uzrok odlaska ljudi iz BiH.

Vijest o preuzimanju dijela Agrokomerca mnogo je obradovala Krajišnike koji su teško podnosili višegodišnje propadanje privrednog giganta. Kako je krenula proizvodnja i prodaja čuvenih brendova Agrokomerca?

Zadovoljni smo početkom, dobro je krenulo. Proizvodnja je pokrenuta, brandovi Agrokomerca nalaze svoje mjesto na policama kako na domaćem tako i na inozemnim tržištima. Otvaraju se nova tržišta na Bliskom istoku, povećanje plasmana bilježimo u Hrvatskoj i SAD-u, itd. Tops je u tom smislu zaista nevjerovatan, jer kao regionalni brand bez poteškoća ponovno otvara vrata trgovačkih lanaca. Agrokomerc je veliki brand i mi imamo velike planove s njim. Osim naših jasnih nastojanja za daljnjom kupovinom kapaciteta ovog ‘krajiškog diva’ koji je značajnije i pokrenut našim angažmanom, istodobno ulazimo u razvojne projekte, i projekte inovacija koji će postojeće Agrokomercove brandove modernizirati i učiniti još konkurentijim na tržišu.

Sad već stižu vijesti o kompletnom preuzimanju prehrambene proizvodnje. Kakvi su prvi utisci iz Krajine, može li se gigant ponovo dići na noge?

Naša namjera je da od Agrokomerca napravimo jedan veliki sistem za proizvodnju hrane. Taj veliki sistem ćemo uključiti u naš postojeći koncept rasta i razvoja. Proizvodnja hrane, trgovina i tekstil naše su tri oblasti koje ćemo dalje širiti ali i jačati iznutra. Nastojimo kreirati poslovni sistem koji se temelji na ideji odgovornosti, interakcije i nadgradnje, u kojem već sada svoju viziju ispunjavanju brandovi kao što su AS, Klas, Vispak, Sprind, Master, Kent, Oaza, Mak Zara, ali i Svjetlostkomerc i Agrokomerc.

Za nas nikada nije bilo upitno da li ispunjavamo naše obaveze prema državi i radnicima u vidu poreza i doprinosa. Za nas je uvijek predstavljalo izazov i dodatni motiv kako pomoći razvoju lokalne zajednice u kojoj smo aktivni, a time i široj društvenoj zajednici gledano u cjelini. Taj princip želimo zadržati. Razvojem AS GROUP želimo pružiti nadu ljudima da možemo zajedno graditi naše kompanije koje će biti konkurentne i koje će nuditi sigurnost svojim uposlenicima. Potrebni su nam veliki sistemi, kako bi bili snažni i kako bi bili oslonac i motiv za male. Veliki sistemi pokreću male, nikako obrnuto. Veliki sistemi generiraju znanja koja su nam ptorebna na putu razvoja. Jedino veliki sistemi mogu odgovoriti zahtjevima globalne konkurencije i ekonomskih kriza.

Naše različitosti su naše prednosti. Nedavno sam pročitao jednu mudrost, da kada bi nakon velike svjetske kataklizme ostala samo Bosna i Hercegovina da bi bilo moguće obnoviti civilizaciju. Vjerujem da možemo iskoristiti tu našu odlučujuću prednost jedinstva u različitosti koje nas u svemu, pa i na tržištu čini posebnim. Svi mi u AS GROUP, nas 4.500, svojim predanim i poštenim radom želimo postaviti standarde poslovanja jedne nove i ekonomski snažne Bosne i Hercegovine.

 

Senzor.ba