Japanska jabuka “kaki” baš i nije autohtono hercegovačko voće, ali zato unikatni čips koji nastaje od ovog egzotičnog voća, slatkog okusa sličnog marelici, a koje izgledom podsjeća na rajčicu, jeste. U kućnoj radinosti male porodične firme Regius d.o.o., koju vode Ilija i Toni Falak iz Čapljine, nastaje hrskavi “Kaki”, koji se već neko vrijeme može pronaći u dm prodavnicama širom BiH. Kako kažu ovi ambiciozni proizvođači, njihov proizvod vrlo brzo i osvaja nepca bh. kupaca.
Toni Falak pojasnio je kako su se nakon uzgoja ovog egzotičnog voća, odlučili uspustiti u avanturu kreiranja novog proizvoda.
– Do ideje da sušimo japansku jabuku došli smo slučajno. U našem asortimanu smo već imali sušenu smokvu, šljivu, jabuku. Imali smo uzgojenu našu domaću japansku jabuku, koja je inače prijeklom je iz Kine i Japana, a može se kupiti i uzgajati i na našim prostorima. Svjesni da su njene blagodati ogromne, jer je bogata vitaminima, vlaknima, mineralima, da je odlična kao antioksidans, potiče probavu i snižava visok tlak, došli smo na ideju da je osušimo. To smo htjeli kako bismo nekako sačuvali te njene blagodeti i imali na raspolaganju kroz cijelu godinu. Spoznali smo da sušenjem ne gubi na svojoj kvaliteti, a rezultat je bio bolji od očekivanog – otkriva na početku razgovora Toni.
Kako kaže, vjetar u leđa da se upuste u proizvodnju čipsa od sušene japanske jabuke bila je i činjenica da prilikom istraživanja tržišta nisu pronašli nikoga ko suši japansku jabuku na način na koji su to radili oni.
– U tome smo vidjeli priliku da potrošačima ponudimo nešto novo, zanimljivno i jako zdravo. Ovaj proizvod je namijenjen svima onima koji vole i žele grickati nešto zdravo i ukusno. Bez šećera, konzervansa i aditiva je – dodaje Falak.
U proizvodnji koriste svoje uzgojene jabuke, a u nedostatku svoje, sirovinu otkupljuju i od lokalnih proizvođača, susjeda i prijatelja.
– Najveći dio posla radimo porodično, a pomažu nam i zaposlenici, koji su ujedno i naši prijatelji. Svakodnevno se trudimo da poboljšamo, ubrzamo i olakšamo proizvodnju, jer nam to omogućava da proizvedemo više proizvoda, smanjimo troškove a shodno tome, i naši proizvodi postaju pristupačniji našim kupcima- govori Toni.
Najveći motiv za rad im je zadovoljstvo kupaca.
– Njihovi pozitivni komentari i pohvale su ono što nas potiče da damo sve od sebe da naši proizvodi ispune očekivanja i da budu što kvalitetniji – ističe ovaj proizvođač.
Prisjeća se da je i za ovaj početak trebalo puno hrabrosti, strpljenja i vremena.
– Borba sa papirologijom, dosta ispitivanja i istraživanja, tu su i finansije, vrijeme koje ulažete. Ali, ako je čovjek uporan, strpljiv i želi raditi, sve se prepreke lako zaobiđu – nastavlja Falak.
Kako hrabre i vrijedne sreća prati, tako su i ovi proizvođači iz Čapljine imali sreće da posebnu podršku dobiju od kompanije dm. Naime, u okviru dm inicijative {ZAJEDNO} za bolje sutra, kojom ova kompanija već tradicionalno pruža podršku domaćoj proizvodnji, među brojnim aplikantima odabrani su među 12 (15) proizvođača koji su ove godine uvršteni u dm asortiman. Prije plasmana na police, kroz proces mentoringa dm tim im je pružio dodatnu ekspertizu.
– Svi uposlenici dm-a s kojima smo surađivali, bili su otvoreni za suradnju, na raspolaganju za sva naša pitanja i nedoumice i uvelike nam olakšali plasiranje našeg proizvoda na njihove police – govori Toni.
Već neko vrijeme čips od sušene japanske jabuke “Kaki” je u prodaji, a povratne informacije od kupaca oduševljavaju proizvođače.
– Dobijamo poruke kako je čips preukusan i zanimljiv, a najdraže nam je kada dobijemo poruku od nekoga tko zapravo ne voli japansku jabuku u njenom izvornom obliku, ali kad proba čips, oduševi se – kaže na kraju Toni Falak.