Izgradnja novih kilometara autoputa u BiH, pogotovo u Federaciji BiH, kreće se usporenom dinamikom. Set zakona o akcizama koji je najavljivan kao rješenje ovog problema, nije dobio dovoljnu podršku u državnom parlamentu, te je nastavak izgradnje autocesta u BiH doveden u pitanje.
Brojne evropske zemlje, koje imaju mnogo više kilometara autoputa od BiH, odlučile su se za vinjete (naljepnice koje vozač mora istaknuti na vjetrobransko staklo) zbog brojnih prednosti, kao što su veći prihodi, manje gužve, a smanjili bi se i troškovi, jer bi se smanjio broj ljudi koji rade na naplatnim kućicama.
Najskuplju vinjetu u Evropi trenutno ima Slovenija. Za sedam dana boravka u Sloveniji za putničko vozilo je potrebno izdvojiti čak 15 eura. U Rumuniji primjerice ista vinjeta košta 3 eura.
U manjem bh. entitetu RS svojevremeno je razmatrana mogućnost naplate putarine na autoputevima sistemom vinjeta.
“Ali to je za postojeću mrežu autoputeva ocijenjeno kao neprikladno, jer se naknada plaća nevezano za razdaljinu koju korisnik prelazi”, rekla je za Fokus.ba Nikolina Trninić, iz Službe za informisanje Ministarstva saobraćaja i veza RS-a.
Dodala je da je cijena putarine u Republici Srpskoj definisana Uredbom o visini putarine, a prilikom njenog donošenja vodilo se računa o cijenama putarine u zemljama u okruženju.
“Tako da je propisana cijena putarine u Republici Srpskoj niža od cijena putarina propisanih u Federaciji Bosne i Hercegovine i Hrvatskoj, te nešto viša od cijena putarine propisanih na autoputevima u Srbiji”, kazala je Trninić.
Važećim Pravilnikom o naplati putarine definisano je da se naplata putarine može organizovati kao zatvoreni ili otvoreni sistem naplate sa ručnom naplatom, odnosno zatvoreni ili otvoreni sistem naplate sa kombinacijom elektronske i ručne naplate.
Fokus.ba