Javno preduzeće Autoceste FBiH raspisalo je tender za izradu idejnog projekta brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica sa Hrvatskom.
Vrijednost raspisanog trendera za izradu projekta je 3,5 miliona KM, a ponude se mogu dostavljati od 15. marta.
Ovo je korak ka tome da Krajina dobije prve kilometre ove vrste saobraćajnica.
Podsjetimo da se brza cesta razlikuje od autoputa po tome što nema zaustavne trake. Cesta bi, dakle, imala po dvije trake u oba smjera a dozvoljena brzina vožnje bila bi 100 km na sat.
Podsjetimo, vršilac dužnosti direktora JP Autocesta Federacije BiH Elmedin Voloder u septembru je boravio u Bihaću gdje je razgovarao sa tamošnjim rukovodstvom o pripremama za izgradnju i izgradnji brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša.
Kako je tada kazao Voloder, JP Autoceste FBiH dosad su osigurale novac za izradu projektne dokumentacije na nivou idejnog projekta i dijelova glavnih projekata za dio brze ceste.
– 2022. godine aktivnosti bit će vezane za osiguranje prostorno-planske dokumentacije, koje se tiču Kantona, održali smo sastanak sa predstavnicima Kantona. Bit će potrebna pomoć i općina Velika Kladuša i Cazin kao i Grada Bihaća, s obzirom na to da se, nakon usvajanja plana osiguranja projektne dokumentacije i novca, očekuje pristup izgradnji. Ali, prije toga nužna je eksproprijacija dijela kroz koji će proći brza cesta. Zato smo i razgovarali o tome kako zajedno i što prije uraditi ekproprijaciju na valjan način, da rokovi koje smo zacrtali ne dođu u pitanje – kazao je tada.
Kako je naglasio „zasad sa sigurnošću možemo reći da smo, za dionicu deset do 15 km, u mogućnosti od vlastitih sredstava obezbijedimo izgradnju u 2022. godini“.
– Ostalo, vezano za kompletnu izgradnju, u dogovoru sa Vladom Federacije na način kako je to moguće u skladu sa zakonskim propisima. Radovi na izgradnji ukupnog projekta ovisit će od novca. Izgradnja prve dionice od deset kilometara trebalo bi da počne 2022. godine i traje najviše dvije godine, a ukupan koridor četiri do šest godina. Preduvjet je na vrijeme osigurati projekt, dozvole, eksproprijacija i naravno finansijska sredstva – naglasio je.
Ukupno vrijednost projekta procjenjuje se, kako je kazao Voloder, na oko 500 miliona eura i „zavisi od mnogo faktora poput cijene materijala koje rastu“.
Savjetnik gradonačelnika Bihaća Jasmin Stambolija kazao je da će taj projekt mnogo značiti za USK, posebno za područje Velike Kladuše, Cazina i Bihaća.
Federalni ministar Šemsudin Dedić istakao je tada da je brza cesta Velika Kladuša – Cazin – Bihać u planovima JP Autocesta FBiH ali i Vlade FBiH, a nastoji se na najbolji način pospješiti povezanost općina i gradova USK tako i prema drugim dijelovima Bosne i Hercegovine te naravno prema Evropskoj uniji.
Izvor: biznisinfo.ba