Izložbom koja prikazuje Zenicu kao grad-spomenik modernizmu koja je održana u Bosanskom narodnom pozorištu u Zenici završene su cjelodnevne aktivnosti Kuma International projekta “Modernistička utopija: Arhitektonsko naslijeđe Zenice”.
Ovaj projekt posvećen je modernističkom arhitektonskom pokretu u Zenici koja je nekada bila simbol jugoslovenske industrijalizacije i napretka.
Tim povodom organizovana je dvosatna šetnja koju su vodili jedan od autora projekta Selver Učanbarlić i Afan Abazović, predsjednik Udruženja Azimuth, koji je čak i svojim izgledom i stilom oblačenja prilikom obilaska zeničkih građevinskih poduhvata Juraja Neidharta, Edvarda Ravnikara, Zlatka Ugljena, Karla Kužatka i drugih unio dašak tog vremena.
“Grad Zenica je postao popularan u svijetu ljubitelja arhitekture socijalizma zbog prodora kroz društvene mreže. Kao turistički vodič za grad, godišnje imam nekoliko stručnih grupa arhitekata iz svih krajeva svijeta, većinom iz Zapadne Evrope i Sjeverne Amerike. Fokus njihove pažnje je arhitektura socijalizma i modernizma, što je, kod nas, skoro pa nepoznata turistička grana, jer se fokusiramo na arhitekturu osmanskog i austrougarskog perioda. Projekat ‘Modernist Utopia’ prepoznao je Zenicu kao beskrajnu inspiraciju za ljubitelje ovog arhitektonskog stila i veliko je zadovoljstvo svake godine voditi sve više i više turista kroz Zenicu”, kazao je Abazović.
Nakon dvosatne šetnje kojom su se posjetioci upoznali sa veoma značajnim građevinama u Zenici njihovom historijom, ali i arhitekte koji su ih gradili, u Bosanskom narodnom pozorištu sve to je predstavljeno kroz fotografije i tekstualni opis u sklopu izložbe autora Selvera Učanbarlića.
“Većina kritičara Zenicu smatra dobro planiranim gradom po socijalističkim standardima i jedinstvenim zbog svojih specifičnosti. Mapiranjem zgrada koje utjelovljuju duh modernizma nastojali smo stvoriti trag ikonine ideologije u arhitekturi i urbanizmu koja je oblikovala siluetu i društveni kontekst današnje Zenica. Nadam se da grad koji je u široj javnosti poznat kao industrijski i čija se ekonomska stabilnost uveliko oslanjala na industriju, pod svjetlom ove izložbe može razmisliti i o svom novom identitetu”, kazao je Učanbarlić.
Izložbu je realizovala Kuma Internation u saradnji sa Lejlom Odobašić-Novo i u partnerstvu sa BNP Zenica, Galerijom savremene umjetnosti Manifesto, Docomomo BH, Udruženjem arhitekata BiH, Azimuthom i Ideologijom, a u BNP-u će biti otvorena u narednih mjesec dana.
Tekst i foto E. Mehić KLIX