Željeznička stanica na 102 metra ispod Kineskog zida – Prvi samovozeći brzi voz na svijetu već je u akciji, prevozeći sportiste i zvaničnike između dva glavna grada koji su domaćini igara na historijskoj međugradskoj pruzi Peking-Zhangjiakou.
Činjenica da ovaj voz može sam voziti je dovoljno izuzetna. Ali na dijelu od 56-minutne vožnje, prolazi kroz još jedno inženjersko čudo: stanicu Badaling Great Wall.
Završena 2019. godine, stanica je udaljena od ulaza u Badaling, najpopularniji dio Kineskog zida. Da bi se kultni spomenik zaštitio od strukturalnih oštećenja, željeznička pruga i prateća stanica izgrađene su duboko pod zemljom.
Zakopana na 102 metra ispod zemlje i pokriva površinu od više od 36.000 kvadratnih metara, za ovu trospratnu strukturu se kaže da je najdublja i najveća podzemna željeznička stanica za brze vozove na svijetu, piše CNN.
Izgradnja ovako složene stanice, koja uključuje sistem tunela dug 12 kilometara, ispod UNESCO-ve Svjetske baštine nije bio lak podvig.
Prema kineskim državnim medijima, inženjeri su koristili elektronski detonator za precizno mjerenje eksploziva na milisekundu. To je bio prvi put da je ta tehnologija korištena u Kini i omogućila je radnicima da održe brzinu vibracije ispod 0,2 centimetra u sekundi. To znači da je svaka eksplozija precizno proračunata kako bi se osiguralo da udar ne bude jači od jednog koraka na Velikom zidu.
Počevši od 2016. godine, izgradnja tunela i stanice trajala je oko tri godine.
Brza željeznica skraćuje putovanje od glavnog grada Kine do Velikog zida Badaling sa oko 1,5 sat na nekih 27 minuta.
Zbog udaljenosti od željezničkog perona, kapija stanice je zatvorena za vlasnike karata 12 minuta prije polaska posljednjeg voza, umjesto uobičajenih pet minuta na drugim stanicama u Kini, kako bi se osiguralo da putnici imaju dovoljno vremena za put kroz masivnu stanicu.