Najveći infrastrukturni projekt u Bosni i Hercegovini koji će ovu zemlju prometno uvezati s Evropskom unijom bit će završen za pet godina.
Riječ je o koridoru Vc na kojem se uskoro otvaraju nova gradilišta te će na gradnji ove, za BiH, najznačajnije prometnice raditi više od 1.000 radnika. Kako su naveli iz JP Autoceste FBiH, pokrenut je snažan investicijski ciklus kojem je primarni cilj do kraja 2028. godine završiti gradnju autoceste na koridoru Vc.
Intenzitet radova pojačava se s dolaskom boljih vremenskih uvjeta, a u toku su predradnje za početak gradnje tunela Prenj koji predstavlja jedan od najzahtjevnijih objekata na čitavom projektu ove prometnice te će po svom završetku predstavljati deveti najduži tunel u Evropi, piše Večernji list.
Tunel Prenj će biti dugačak 10,90 kilometara, a radovi će trajati do šest godina i završetak je planiran do kraja 2028. godine. Cijena gradnje tunela Prenj, također, pokazuje o kakvom je projektu riječ. Naime, procjenjuje se da bi njegova gradnja mogla stajati najmanje 400 miliona eura, ali je projekt finansijski opravdan jer će značajno ubrzati protok ljudi i robe kroz BiH, a put od Sarajeva do Mostara skratiti za 30 kilometara. David Rajšter iz slovenske kompanije Elea iC, koja će ga projektirati, rekao je kako će na njegovu projektiranju raditi čak 50 stručnjaka iz Slovenije i Austrije, koji će dati odgovore na pitanja o sigurnosti, ventilaciji, prometu i hidrogeologiji tunela i planine Prenj.
Inače, trenutno je u toku izgradnja 60 kilometara ove autoceste. Uz most Počitelj u Hercegovini, radi se i dionica od petlje Zenica sjever do južnog dijela Žepča u dužini od 20 kilometara. Također, radovi se izvode od entitetske linije prema Tešnju te od Tešnja do južnog dijela Maglaja u ukupnoj dužini od oko 30 kilometara. Ukupna vrijednost radova koji se trenutno izvode na koridoru Vc iznosi više od dvije milijarde KM.
Kako su naveli iz JP Autoceste FBiH, raspisan je tender za gradnju posljednje dionice na sjeveru. Riječ je o dijelu prometnice od Maglaja do Žepča u dužini od 12 kilometara.
– Početkom jeseni trebali bismo završiti proceduru odabira izvođača te će cijeli taj dio koridora biti u određenoj fazi gradnje. Na južnom dijelu koridora od Ivana do Konjica, zatim od Konjica do tunela Prenj te od tunela Prenj do petlje Mostar sjever u toku je izrada glavnog projekta koji finansira Evropska unija. Ova godina bit će vrlo dinamična kada je u pitanju nastavak gradnje ostalih dionica na jugu – istaknuli su iz ovog javnog poduzeća.
Sjeverna dionica
Naime, kako ističu, planira se brzo otvoriti dva gradilišta na jugu, i to za dionice Mostar sjever – Mostar jug i tunel Kvanj – Buna ukupne dužine 19,4 kilometra. Za dionicu Mostar jug tunel – Kvanj JP Autoceste pokreće nabavu za izradu idejnog i glavnog projekta s geološkim i geotehničkim istraživanjima, čija će realizacija trajati šest mjeseci. Iz ovog poduzeća podsjećaju i kako će tokom ove godine biti završeni radovi na dionici Počitelj – Zvirovići u dužini od 11 kilometara.
U sklopu ove dionice gradi se most Počitelj, koji, uz tunel Prenj, predstavlja jedan od najzahtjevnijih objekata na koridoru Vc. Inače, koridor Vc, koji bi kroz BiH trebao spojiti Mađarsku i istočni dio Hrvatske s Jadranskim morem, dug je više od 330 kilometara. Najveći dio od 274,3 kilometra gradi se kroz Federaciju BiH i trenutno je građanima na raspolaganju izgrađenih 126,5 kilometara, a cilj je da u iduće dvije godine cijela sjeverna dionica bude operativna.