Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH u ovoj je godini primila više od 400 različitih žalbi potrošača, no iznenađujuće mali broj njih odnosio se na rast cijena u trgovinama i na benzinskim pumpama.
U najvećoj mjeri žalbe su se odnosile na sektor usluga od općeg ekonomskog interesa (snabdijevanje energijom, voda, telekomunikacije), sektor usluga u trgovini (roba s nedostatkom, garantnim rokovima), sektor turizma (propušteni aranžmani), kažu iz spomenute institucije.
Pritom napominju kako se iznenađujuće mali broj žalbi, ispod 10, odnosio na rast cijena, promjene cijena roba i usluga u trgovinama robe široke potrošnje (prehrana, tekstil) i benzinskim pumpama.
– Žalbe su u koordinaciji s nadležnim entitetskim i kantonalnim inspektoratima razmatrane i prema istim su rješavani predmeti – navode iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.
Iz te institucije ponovno apeliraju na potrošače da vode računa o različitim cijenama istih ili sličnih proizvoda na različitim prodajnim lokacijama te u skladu s tim donose odluke o kupovinama. Uz to, da sve nepravilnosti koje uoče prijave Instituciji ombudsmana ili inspektoratima te da vode računa o budućoj kupovini kod svih onih trgovina kod kojih je uočeno kršenje prava potrošača i “kazne” iste odabirući njihovu konkurenciju.
Također podsjećaju kako su u februaru ove godine donijeli preporuku vladama entiteta i Brčko distrikta BiH da u suradnji s nadležnim ministarstvima odnosno odjeljenjima usvoje dodatne mjere neposredne kontrole cijena te da uspostave održive mehanizme robnih rezervi i vrše pojačano ulaganje u razvoj domaće proizvodnje.