Home » Pilot aviona koji se srušio kod Mostara doživio infarkt

Pilot aviona koji se srušio kod Mostara doživio infarkt

Pilot aviona FIJI, koji se 13. maja kratko nakon polijetanja srušio u mostarskom naselju Jasenica, doživio je infarkt te je to i osnovni uzrok nesreće jer je brzo izgubio svijest, potvrdio je danas na pres-konferenciji u Sarajevu glavni istražitelj Komisije koja je istraživala slučaj Salko Begić.

Istakao je da su nalazi istrage objedinjeni na 67 stranica u kojoj je korišteno 700 dokumenata, dodajući da je Komisija radila po međunarodnim standardima, a ona je potpuno nezavisno tijelo, iako je tokom provođenja istrage sarađivala s Tužilaštvom BiH.

Pri padu aviona tog dana poginulo je pet osoba među kojima je bilo i troje djece. Stradalih troje djece su brat i sestra Luka i Lana Lovrić, te Arman Hadžiomerović, a poginuli su i pilot Ivan Karačić, koji je upravljao letjelicom, te mladić Muhamed Sipović.

S druge strane, avion je održavan redovno, ali je registriran za četiri osobe, dok je na letu bilo pet osoba, iako je težina aviona bila u granicama dozvoljene. Tog dana avionom je izvedeno 14 letova, a pilot Karačić letio je na 12 letova. Prosjek trajanja jednog leta je dvadesetak minuta.

– Pilot je nakon 11 leta sletio na aerodrom i bez gašenja motora pokupio putnike za 12. let, ali to je greška koja se dešava i ona se ne može uzeti kao uzrok pada aviona. Pilot je prešutao da ima ugrađeni stent što je bio dužan, da je to prijavio do ovoga ne bi došlo – tvrdi istražitelj Begić.

Pojasnio je i da priprema posade za letenje nije bila adekvatna u odnosu na karakter i uvjete izvođenja leta, nisu pronađeni pisani tragovi pripreme leta, pilot nije izveo let prema usmenom dogovornom načinu izvođenja, a odstupanja u letu izvršena su po pravcu, visini i mjestu izvođenja.

Dodao je da su meteorološki uvjeti bili povoljni, postupci kontrole letenja su bili u skladu s propisanim procedurama, radioveza između kontrolora i pilota pravilno je funkcionirala.

Zbog svega ovoga zaključak Komisije je da je osnovni uzrok pada aviona srčani udar koji je doživio pilot tokom leta, nakon čega je uslijedilo nekontrolirano upravljanje, a potom i potpuni gubitak sposobnosti upravljanja avionom te je on prije pada aviona preminuo. Avio je nakon toga u nekontroliranom letu udario o zemlju.

– Na nesreću je utjecalo prikivanje ranijih zdravstvenih problema. Pilot je imao srčanih problema zbog suženja srčanih arterija te mu je 13. januara 2016. godine ugrađen stent. On je bio u ulozi inicijatora, organizatora, rukovodioca i pilota što je zahtijevalo velika psihofizička naprezanja, a koje nije moglo podnijeti njegovo zdravstveno stanje – stoji u nalazu istražne komisije.

Faktori koji su doprinijeli nesreći su i činjenica da je postojala želja da manifestacija uspije, a nakon osmog leta pilota Karačića zamijenio ga je drugi pilot koji je odletio dva leta, ali je Karačić ponovo odlučio letjeti. Sve to nakon određenog vremena proizvelo je stresno stanje koje je zahtijevalo dodatne fizičke i mentalne napore.

Utvrđeno je i da Aeroklub Mostar, koji je organizirao manifestaciju, nije Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) prijavio niti tražio odobrenje u skladu s Pravilnikom o avionskim priredbama te je ovo velika greška te da je bilo drugačije do nesreće ne bi došlo, stav je istražitelja Begića.

Ova nesreća potresla je cijelu BiH, a danas je i ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Ismir Jusko zahvalio na strpljenju javnosti koja je čekala više od mjesec dana da se utvrde uzroci nesreće, naglašavajući da su iz ovog slučaja izvučene pouke da bi se u budućnosti spriječile ovakve ili slične nesreće.

– Sačinjene su sigurnosne preporuke, a to je prije svega da se definiraju pojmovi uvodni, informativni, panoramski, komercijalni i promotivni let, ali i da se utvrde kriteriji za njihovo provođenje. BHDCA treba pojačati inspekcijski nadzor nad provođenjem operacija u sportskim organizacijama, aeroklubovima i školama letenja posebno u periodima intenzivnog letenja – kazao je ministar.

Ističući da se samo radi o inicijalnim preporukama, najavio je da će sigurnosne preporuke vjerovatno biti i šire.

Sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH Igor Pejić podsjetio je da cilj istrage nije utvrđivanje krivične odgovornosti, nego je cilj utvrditi uzroke ove stravične nesreće kako se ovo ne bi ponovilo, a Tužilaštvo BiH nadležno je za utvrđivanje eventualne krivične odgovornosti. Danas prezentirani izvještaj već je upućen Tužilaštvu.

fokus.ba