Home » Primijete li građani efekte “zaključanih cijena”?

Primijete li građani efekte “zaključanih cijena”?

U prve tri sedmice akcije “Zaključavamo cijene” koju su dogovorili Federalno ministarstvo trgovine, Udruženje poslodavaca Federacije BiH, udruženja potrošača i sindikata trgovačkih radnika, ušteda na potrošačkoj korpi od 40 proizvoda iznosi oko 35 KM. Akcija je počela 15. decembra i trajat će do 15. marta. Primijete li građani efekte?

Akciji “Zaključavamo cijene” do sada se pridružilo 31 trgovačko društvo sa oko 1.450 maloprodajnih objekata. Uštede su značajne, smatraju u federalnom ministarstvu trgovine.

“One se kreću oko 33, 46, 52 marke, maksimalna ušteda, odnosno razlika između redovnih i zaključanih cijena”, rekla je Merima Gosto, pomoćnica federalnog ministra trgovine za cijene i analizu tržišta.

Predstavnici poslodavaca ističu da je sve dogovoreno u dosadašnjem toku akcije ispoštovano, da su ostvareni očekivani rezultati i da ima dovoljno količina odabranih proizvoda i za naredni period.

“Mislim da možda bi u nekim narednim akcijama moglo se razmišljati da li da se smanji PDV na te istaknute artikle, a u konačnici, zašto da ne i ukinuti na osnovne životne namirnice možda ili ga u nekoj mjeri smanjiti da i država, s obzirom da imamo jako visok stepen prikupljanja prihoda i poreza”, kazao je Suad Ećo, Udruženje poslodavaca FBiH.

Ekonomski analitičar, Željko Rička kaže da ovo jeste mogućnost da se, s ciljem pomoći građanima, nešto poduzme u kratkom roku, ali sumnja u efekte takvog djelovanja, jer je na dobrovoljnoj osnovi. Istinska rješenja su sistemska i tiču se monetarnih i fiskalnih mjera.

“Od toga zavisi da li možemo provoditi ove mjere koje pomažu stanovništvu, da u jednom trenutku dođe bar u bolji položaj u odnosu na prethodno stanje. Ovako ćemo samo imati nominalno povećanje, ograničenje cijena, ako neko bude poštivao, a ovamo sa druge strane opet ćemo dobiti inflaciju ili nećemo moći plate da povećamo da se izjednačimo sa cijenama koje rastu”, kazao je.

Akcija “Zaključavamo cijene” traje do 15.marta. Iz Ministarstva trgovine FBiH podsjećaju da se trgovačka društva i dalje mogu prijaviti za učešće u ovoj aktivnosti.

Tags