Služba za odnose s javnošću Univerziteta u Sarajevu oglasila se saopćenjem nakon održane sjednice Senata 3. juna 2016. godine.
Sjednica Senata Univerziteta u Sarajevu održana 3. 6. 2016. godine, sazvana na zahtjev ministra za obrazovanje, nauku i mlade KS dopisom broj: 11-05-38-sl/16 od 30. 5. 2016. godine, tokom službenog odsustva rektora Univerziteta u Sarajevu, bila je 5. tematska sjednica Senata sa jednom tačkom dnevnog reda, čija je tema bila razmatranje upisne politike na Univerzitetu u Sarajevu za studijsku 2016/2017. godinu, a ne pitanje ekvivalencije predbolonjskih i bolonjskih diploma.
Inicijativa ministra za obrazovanje, nauku i mlade KS za izjednačavanjem visoke stručne spreme (VII stepen) koja je stečena po predbolonjskom sistemu studija sa drugim ciklusom studija (master) po bolonjskom sistemu studija bila je tačka dnevnog reda 43. redovne sjednice održane 4. 5. 2016. godine. Prethodno je, po ustaljenoj proceduri, inicijativa razmatrana na pripremnim sjednicama grupacija nauka/umjetnosti održanim 25. i 26. aprila 2016. godine.
Senat Univerziteta u Sarajevu je na 43. sjednici održanoj 4. 5. 2016. godine jednoglasno zaključio da ne podržava inicijativu za izjednačavanjem visoke stručne spreme (VII stepen) koja je stečena po predbolonjskom sistemu studija sa drugim ciklusom studija (master) po bolonjskom sistemu studija. Senat Univerziteta u Sarajevu smatra da se pitanje stečenih kvalifikacija, koje će biti prepoznate i prihvatljive unutar Bosne i Hercegovine i unutar Evropskog prostora visokog obrazovanja, treba urediti na državnom nivou, kako ne bi došlo do nejednakog tretmana stečenih kvalifikacija.
Navedeni Zaključak Senata broj: 01-3173/16 od 4. 5. 2016. godine odmah je dostavljen Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade KS.
Zapisnik sa 43. sjednice Senata Univerziteta u Sarajevu jednoglasno je i bez izmjena usvojen na 44. sjednici Senata održanoj 25. 5. 2016. godine.
Rektorska konferencija BiH je u oktobru 2013. godine, u skladu sa odredbama Okvirnog zakona o visokom obrazovanju BiH, dostavila usaglašeni prijedlog Pravilnika o stjecanju i korištenju akademskih titula, naučnih i stručnih zvanja, nadležnom Ministarstvu civilnih poslova BiH koje je bilo dužno da isti predloži Vijeću ministara na usvajanje.
Univerzitet u Sarajevu čvrsto stoji na stajalištu da se ovakve vrste pravilnika ne mogu donositi na kantonalnom nego na državnom nivou, te da Pravilnik o stjecanju i korištenju akademskih titula, naučnih i stručnih zvanja mora biti usaglašen od strane svih javnih univerziteta u BiH.
U Okvirnom zakonu o visokom obrazovanju BiH u članu 56. stav (1) navedeno je: Lica koja su stekla određena naučna i stručna zvanja zadržavaju pravo njihovog korištenja u skladu s propisima prema kojima su ih stekli. Lica iz stava 1. ovog člana mogu tražiti od visokoškolske ustanove na kojoj su stekli ta zvanja da im u postupku i pod uvjetima predviđenim statutom visokoškolske ustanove izda dokument (potvrdu ili diplomu) o ekvivalenciji prije stečenog akademskog naziva s novim akademskim nazivima.
Od 2005. godine kada je upisana prva generacija studenata po Bolonjskom sistemu studiranja na Univerzitet u Sarajevu, na Univerzitetu je ustaljena praksa kako se takvi zahtjevi rješavaju i u ovom času nema potrebe za njenim mijenjanjem – saopćeno je.
Jako je indikativno da je nakon sastanka u petak 3. juna koji su održali premijer Elmedin Konaković i ministar Elvir Kazazović poslana dva saopćenja za javnost. U prvom je navedeno da je razmatrana upisna politika na fakultete, te šta su na tu temu rekli premijer i resorni ministar. Ubrzo nakon toga, stiglo je novo saopćenje u kojem su bile samo dvije rečenice, a koje su izazvale burne reakcije u javnosti i akademskoj zajednici.
– Na inicijativu ministra za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo Elvira Kazazovića Senat Univerziteta u Sarajevu usvojen je Zaključak da studenti koji su završili stručni akademski studij koji je trajao četiri ili pet godina, ovisno o fakultetu, a koji su pohađali prije bolonjskog procesa imaju diplome koje će od sada biti ekvivalent master studijama Drugog ciklusa studija po bolonjskom procesu, saopćeno je iz resornog ministarstva.
Većina članova Senata podržala su ovaj prijedlog smatrajući da će to doprinijeti kvalitetnijem procesu obrazovanja.
Obzirom na izjave koje su dali bivši i sadašnji rektor UNSA, kao i neki dekani očigledno je da su premijer Konaković i ministar Kazazović najvjerovatnije obmanuli iz političkih, a možda i ličnih razloga i javnost i akademsku zajednicu.
Patria