Domaćim proizvođačima nedostaju agresivne marketinške aktivnosti kako bi animirali naše građane da više kupuju vodu iz bh. fabrika.
Police samoposluga i trgovačkih centara u BiH preplavljene su uvoznom vodom, a dominiraju vode iz Hrvatske, Slovenije i Srbije. Strani proizvođači agresivnom marketinškom kampanjom nastoje namamiti bh. kupce da kupuju njihovu vodu.
Iako je porast uvoza mineralne i gazirane vode u BiH očekivan, iznenađuje podatak da je došlo i do rasta izvoza ovih proizvoda iz naše zemlje na strana tržišta.
Trend uvoza
Podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH za prva četiri mjeseca 2016. pokazuju nastavak trenda uvoza strane, ali i povećanja izvoza domaće vode.
U prva četiri mjeseca 2016. u BiH je uvezeno vode, uključujući prirodne ili umjetne mineralne i gazirane vode, u količini od 45,52 miliona litara, vrijednosti 39 milion KM. Ovo predstavlja porast od 800.000 KM u odnosu na isti period 2015, a voda se najviše uvozila iz Srbije, Hrvatske i Slovenije.
Istovremeno iz BiH je izvezeno 21,74 miliona litara vode vrijednosti 9,7 miliona KM, što je za 1,1 milion KM više nego u istom periodu 2015. godine. Vodu smo najvećim dijelom izvozili u Hrvatsku, te manje u Srbiju i Crnu Goru.
Predsjednik Grupacije proizvođača bezalkoholnih pića pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH Haris Muslić izjavio je za Faktor da ovi podaci pokazuju da su potrošači prepoznali kvalitet bh. mineralne i prirodne vode.
Marketinške akcije
Spomenuo je da našoj domaćoj industriji vode nedostaju marketinške akcije, kao što imaju fabrike u susjedstvu i na Zapadu.
– Od Zapada se mnogo može naučiti, kroz promocije i reklamiranje. Kod nas je to tek u povoju. Imamo odličan primjer Sarajevskog kiseljaka i njegove marketinške kampanje. Drugi proizvođači nemaju toliko mogućnosti za marketing – ocijenio je Muslić.
Spomenuo je da su veći domaći izvoznici Sarajevski kiseljak, Oaza i Tešanjski dijamant.
Skup transport
Haris Muslić kaže da veliki potencijal postoji u zemljama Zaljeva, ali bi izvoz bh. vode tamo pratio izazov skupog transporta.
– Voda nije skupa kao proizvod i ona se brzo prodaje. S obzirom na to da je riječ o robi koju prati brz promet, ona zahtijeva i jeftiniji transport. Postoji problem cijene transporta vode do Emirata, Saudijske Arabije i Katara. Da bi naša voda bila transportovana brodom ili avionom, poskupit će njena finalna cijena na tržištu – kazao je naš sagovornik.
(K. Silajdžija/Faktor.ba/Foto: EPA)