Home » Stranci piju našu, mi stranu vodu

Stranci piju našu, mi stranu vodu

Domaćim proizvođačima nedostaju agresivne marketinške aktivnosti kako bi animirali naše građane da više kupuju vodu iz bh. fabrika.

Police samoposluga i trgovačkih centara u BiH preplavljene su uvoznom vodom, a dominiraju vode iz Hrvatske, Slovenije i Srbije. Strani proizvođači agresivnom marketinškom kampanjom nastoje namamiti bh. kupce da kupuju njihovu vodu.

Iako je porast uvoza mineralne i gazirane vode u BiH očekivan, iznenađuje podatak da je došlo i do rasta izvoza ovih proizvoda iz naše zemlje na strana tržišta.

Trend uvoza

Podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH za prva četiri mjeseca 2016. pokazuju nastavak trenda uvoza strane, ali i povećanja izvoza domaće vode.

U prva četiri mjeseca 2016. u BiH je uvezeno vode, uključujući prirodne ili umjetne mineralne i gazirane vode, u količini od 45,52 miliona litara, vrijednosti 39 milion KM. Ovo predstavlja porast od 800.000 KM u odnosu na isti period 2015, a voda se najviše uvozila iz Srbije, Hrvatske i Slovenije.

Istovremeno iz BiH je izvezeno 21,74 miliona litara vode vrijednosti 9,7 miliona KM, što je za 1,1 milion KM više nego u istom periodu 2015. godine. Vodu smo najvećim dijelom izvozili u Hrvatsku, te manje u Srbiju i Crnu Goru.

Predsjednik Grupacije proizvođača bezalkoholnih pića pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH Haris Muslić izjavio je za Faktor da ovi podaci pokazuju da su potrošači prepoznali kvalitet bh. mineralne i prirodne vode.

Marketinške akcije

Spomenuo je da našoj domaćoj industriji vode nedostaju marketinške akcije, kao što imaju fabrike u susjedstvu i na Zapadu.

– Od Zapada se mnogo može naučiti, kroz promocije i reklamiranje. Kod nas je to tek u povoju. Imamo odličan primjer Sarajevskog kiseljaka i njegove marketinške kampanje. Drugi proizvođači nemaju toliko mogućnosti za marketing – ocijenio je Muslić.

Spomenuo je da su veći domaći izvoznici Sarajevski kiseljak, Oaza i Tešanjski dijamant.

Skup transport

Haris Muslić kaže da veliki potencijal postoji u zemljama Zaljeva, ali bi izvoz bh. vode tamo pratio izazov skupog transporta.

– Voda nije skupa kao proizvod i ona se brzo prodaje. S obzirom na to da je riječ o robi koju prati brz promet, ona zahtijeva i jeftiniji transport. Postoji problem cijene transporta vode do Emirata, Saudijske Arabije i Katara. Da bi naša voda bila transportovana brodom ili avionom, poskupit će njena finalna cijena na tržištu – kazao je naš sagovornik.

(K. Silajdžija/Faktor.ba/Foto: EPA)