Putničke željezničke veze između Sarajeva i Zagreba uskoro će biti poboljšane uvođenjem u promet garnitura suvremenih nagibnih vlakova Talgo, najavili su iz Željeznica Federacije BiH.
Izvršni direktor Željeznica Federacaije BiH Rifat Čabrić potvrdio je za “Dnevni avaz” kako su u toeku završne pripreme za prometovanje Talgo vagona te kako bi oni glavne gradove Hrvatske i BiH mogli početi povezivati u roku od dva mjeseca, o čemu je Slobodna Bosna nedavno iscrpno pisala.
“Talgo serviseri su već u Sarajevu i obavljaju tehnički pregled vozova”, kazao je Čabrić, pojašnjavajući kako su pribavljene sve potrebne dozvole u Hrvatskoj.
Postojeća željeznička veza između Zagreba i Sarajeva održava se starim vagonima, a putovanje između ta dva grada u lošim uvjetima traje i po deset sati.
Uz liniju prema Zagrebu Talgo vozovi trebali bi opsluživati i onu uzmeđu Sarajeva i Banja Luke, a u planu je da se na takvim vagonima ponovo uspostavi davno prekinuti putnički promet između Sarajeva i Ploča, što će ovisiti o remontu tog dijela pruge koji je u toku.
Željeznice FBiH Talgo vlakove kupile su od istoimene španjolske kompanije kreditom koji je zaključen još 2005. godine. Po cijeni od 132 miliona konvertibilnih maraka (67,5 milijuna eura) kupljeno je ukupno devet garnitura vagona bez lokomotiva, jer je procijenjeno kako su postojeće dostatne za brzine koje je moguće postići na prugama u BiH.
Iako je španjolski proizvođač Talgo vagone isporučio još 2010. godine, oni do sada nisu počeli prometovati, za što su davana različita objašnjenja, uglavnom tehničke naravi.
“Nama je važno da vozovi konačno budu pušteni u pogon nakon toliko godina čekanja”, kazao je Čabrić, koji je najavio kako bi s obzirom na ograničeni kapacitet putničkog željezničkog prometa, dio garnitura mogao biti iznajmljen turskim željeznicama. Vagoni koje je proizveo Talgo suvremeno su opremljeni te uz udobna sjedala, internet i televiziju imaju i tuš kabine, prenosi Hina.
Slobodna Bosna