Inflacija, poskupljenje građevinskog materijala, problemi s nedostatkom radnika, neće utjecati da u idućem razdoblju Bosna i Hercegovina ponovno postane veliko gradilište.
Vlada FBiH je, na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i veza, nedavno donijela odluke kojima je utvrdila da je izgradnja šest cestovnih pravaca od javnog interesa za Federaciju BiH. S druge strane kreće se u realizaciju gradnje još jedne autoceste u ovoj zemlji onoga koji bi trebao povezati Banja Luku i Prijedor, piše Večernji list BiH.
Kada je riječ o prometnicama koje će se graditi na području Federacije BiH, prioritet je gradnja autoceste na koridoru Vc, dionice tunel Prenj – Mostar sjever, u dužini od 12,2 kilometara, Jadransko-jonske autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu, dionica Počitelj – Stolac, u dužini od 23,25 kilometara te autoceste Orašje – Tuzla, dionica Tuzla – Maoča, dužine 30,7 kilometara.
Također javni interes utvrđen je i za izgradnju brze ceste Lašva – Travnik – Jajce, dionice Turbe – Jajce, u dužini od 12,5 kilometara, kao i dionice Nević polje – Turbe, u dužini od 12,5 kilometara te brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – Republika Hrvatska, u dužini od 47 kilometara.
Vlada je svojim odlukama utvrdila da je Javno poduzeće Autoceste Federacije BiH Mostar korisnik eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju ovih dionica te je ovom javnom poduzeću naloženo pokretanje postupka eksproprijacije.
Novac za realizaciju ovih odluka osigurat će Autoceste FBiH, a za njihovu realizaciju zaduženi su Federalno ministarstvo prometa i komunikacija te Autoceste Federacije BiH, svako u okviru svojih zakonom utvrđenih nadležnosti. Dakle, kroz nekoliko godina ovaj bh. entitet trebao bi biti bogatiji za ukupno 138,15 kilometara potpuno novih prometnica koje će vozačima osigurati brži i sigurniji dolazak na odredišta.
Gradi se u FBiH i RS-u
Ovim kilometrima treba pridodati i 42 kilometra nove autoceste koja će se protezati kroz Republiku Srpsku. Kako su naveli iz “Autoputeva RS”, ovih dana kreće izgradnja ove vrlo važne putne komunikacije koja će po svom završetku spojiti Banja Luku i Prijedor. Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banjoj Luci registrirana kao predstavništvo kompanije “China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group”. Autocesta Banja Luka – Prijedor bit će dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 miliona eura.
“Ovaj novac osigurat će kineska kompanija koja će u idućih 30 godina eksploatirati ovu prometnicu, a njihovo ulaganje treba biti otplaćeno po osnovi naplate cestarine. Republika Srpska zajamčila je broj vozila koji će osigurati oko 30 miliona eura potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga bit će namireno iz cestarina s ostalih autocesta, a ako to ne bude dovoljno, razlika bi se osigurala iz proračuna Republike Srpske”, objasnili su iz Autoputeva RS.
Kada su u pitanju obveze kineskih investitora, oni bi trebali plaćati godišnju naknadu od pet posto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesionarske djelatnosti, odnosno od prikupljene cestarine.
Izvor: akta.ba