Ukupna ulaganja u izgradnju autoceste na Koridoru 5C u Federaciji Bosne i Hercegovine uključujući građevinske objekte i opremu, te uključujući i investicije u toku, iznose 2,65 milijardi maraka, piše portal avaz.ba.
Osim toga izvršena su ulaganja u eksproprijaciju zemljišta blizu 290 miliona maraka. Do sada je u potpunosti izgrađeno i nalazi se u upotrebi oko 114,5 kilometara autoceste, i to dionice Svilaj – Odžak, Zenica sjever – Tarčin i Međugorje – Bijača, ističe u razgovoru za portal “Faktor” Elmedin Voloder, v. d. direktora Autocesta Federacije BiH.
– Finansiranje do sada izgrađenih dionica autoceste na Koridoru 5C vršeno je putem kreditnog okvira zaključenog između Bosne i Hercegovine i međunarodnih finansijskih institucija prije svega Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Zatim OPEC Fonda za međunarodni razvoj – OFID i Kuvajtskog fonda za arapski ekonomski razvoj – KFAED, osim dionice Kakanj – Sarajevo sjever koja je financirana iz budžeta Federacije BiH – rekao je Voloder.
Zahvaljujući činjenici da se izgradnja Koridora 5C financira iz kreditnih sredstava međunarodnih financijskih institucija u prvom redu Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicijske banke, JP Autoceste FBiH je u prilici da aplicira za bespovratna sredstva Evropske unije.
– Evropska unija je do sada odobrila više od 165 miliona eura bespovratnih sredstava za potrebe izgradnje Koridora 5C u Federaciji BiH – naglašava Voloder.
– Od 2016. do 2021. godina JP Autoceste FBiH je izgradilo 31,1 kilometara autoceste, od čega je pušteno u promet 21 kilometar. Završene poddionice Buna – Počitelj (7,2 km) i Tunel Zenica – Donja Gračanica (3,9 km) će biti puštene u promet po završetku dionica koje su u izgradnji – dodaje Voloder.
Trenutno su u izgradnji 32 kilometra autoceste, ukupne investicijske vrijednosti od 1,03 milijarde KM.
Okončanje procedura izbora izvođača i početak radova planirano je u prvoj polovici naredne godine. Ciklus je vrijedan 633 miliona KM za novih 28,6 kilometara autoceste.
– U drugoj polovici 2022. godine planiran je početak novog investicijskog ciklusa vrijednog 1,95 milijardi maraka za izgradnju 61,5 kilometara autoceste. Radovi će prvo krenuti na dva strateška i najveća izazova – tunel kroz planinu Prenj, kao i dionica Mostar jug – Mostar sjever, te dionice Medakovo – Ozimice i Ozimice – Poprikuše – naglašava Voloder.
Dionice Ivan – Ovčari, Ovčari – Prenj i tunel Prenj (izlaz) – Mostar sjever su u fazi projektiranja i izradi studijske dokumentacije, a početak radova je planiran za 2023. godinu.
– Izgradnjom kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg, ali i tehnički najzahtjevnijeg, projekta na Koridoru 5C, tunela Prenj, čija će izgradnja trajati pet godina bit će kompletirana izgradnja Koridora 5C na teritoriju Federacije BiH. Završetkom izgradnje autoceste na Koridora 5C Bosna i Hercegovina će dobiti 320 kilometara autoceste, od čega kroz Federaciju BiH prolazi 275 kilometara – zaključuje v.d. direktora Autocesta FBiH.