Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine odgovorile su na upit zašto je ugovor poddionice Medakovo – Ozimice, za više od 200 miliona veći nego što je bila prvobitna procijenjena vrijednost nabavke.
U junu 2022. godine JP Autoceste FBiH objavile su međunarodni tender za izgradnju autoceste na Koridoru 5C, dionica Medakovo – Poprikuše, poddionica Medakovo– Ozimice (kod Tešnja), dužine 21,3 kilometra. Rok za dostavljanje ponuda je bio deveti august 2022. godine, a procijenjena vrijednost nabavke 160 miliona eura bez PDV-a.
Devetog marta 2023. godine u sjedištu Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH u Mostaru potpisan je ugovor za izgradnju autoceste na Koridoru 5C.
Ugovor su potpisali Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Asim Cengiz, član Uprave Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S., te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija i Evren Utku Gök, projekt menadžer turske kompanije.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao.
Pažnju javnosti je privuklo razlika od 200 miliona eura između procijenjene vrijednosti prilikom raspisivanja konkursa za prijave na tender i vrijednosti ugovora koji je potpisan sa kompanijom Cengiz koja će da pravi dionicu.
Na upit portala Klix.ba iz JP Autoceste FBiH su kazali kako je još 2014. dogovaren okvir za zaduženje radi izgradnje više dionica autoceste na Koridoru 5C, između ostalih, i za dionicu koridora Medakovo – Ozimice.
“Tada je predviđeni iznos bio paušalan i nije bio baziran na procjeni jer nije postojala projektna dokumentacija, pa se mislilo da je ta dionica, uslovno rečeno, lagana za gradnju. Nakon izrade projektne dokumentacije došlo se do konkretnih podataka o obimu posla koji treba uraditi, te je tada napravljena procjena, početkom prošle godine i ona je iznosila 286 miliona eura bez PDV”, pojasnili su iz Autocesta.
Kako tvrde zbog globalne svjetske krize i krize zbog rata u Ukrajini došlo je povećanja svih cijena usluga i roba u cijelom svijetu.
Konačna odluka o dionici Medakovo – Ozmice, navode iz Autocesta FBiH, donijeta je nakon kompletne analize svih ponuda i svih cijena, te je donijet zaključak da su cijena i ukupna ponuda prihvatljive.
Poddionica Medakovo – Ozmice duga je 21,3 kilometra i prva je dionica dužine preko 20 kilometara za koju su JP Autoceste FBiH ugovorile izgradnju.
Na poddionici Medakovo – Ozimice gradit će se, pored otvorene trase, jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, petnaest (15) podvožnjaka i jedan tunel dužine 2200 metara.
Izvor: klix.ba