Home » Elmedin Voloder: Za tunel Hranjen treba još 200 miliona KM!

Elmedin Voloder: Za tunel Hranjen treba još 200 miliona KM!

Vlada i “Autoceste FBiH” ne odustaju od projekta izgradnje tunela Hranjen, koji je u bh. javnosti izazvao različite komentare nakon informacije da je za iskop nešto više od dva kilometra potrošeno oko 70 miliona KM planiranih za probijanje kompletnog tunela, ukupne dužine 5,5 kilometara, piše portal avaz.ba.

Do problema je, kažu u “Autocestama FBiH”, došlo zbog razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uvjeta terena, pa je to dovelo i do razlike između ugovorene i realizirane dužine iskopa i izrade primarne podgrade.

Prema riječima direktora Elmedina Volodera, u proteklom periodu izvođač radova je sanirao dio propusta, pa je situacija po pitanju kvaliteta izvedenih radova znatno bolja.

– U februaru ove godine “Autoceste FBiH” su potpisale aneks ugovora s izvođačem s ciljem dovršetka radova na do sada iskopanom dijelu tunela i bez dodatnih finansijskih sredstava. Novi rok za otklanjanje nedostataka je 30. juni – kaže Voloder za “Avaz”.

Dodaje da izgradnja tunela Hranjen, kao najvažnijeg objekta na strateškom pravcu Sarajevo – Goražde, mora biti završena.

  Završeni 13. dani BHAAAS u BiH - Četiri impresivna dana za nauku i umjetnost

Vlada FBiH je u budžetu za ovu godinu osigurala 35 miliona KM za nastavak radova, što bi moglo biti dovoljno za izgradnju kilometra tunela.

– Za taj dio sredstava “Autoceste FBiH” su pripremile projektnu dokumentaciju za raspisivanje novog tendera, koji bi trebao biti objavljen u narednih desetak dana. Procijenjena vrijednost radova na završetku tunela sada premašuje iznos od 200 miliona KM, posebno nakon što su cijene materijala značajno porasle, a i dalje rastu od izbijanja krize u Ukrajini. Za nedostajuća sredstva “Autoceste FBiH” pripremaju neophodnu dokumentaciju za kreditno zaduženje kako bi se projekt mogao u potpunosti završiti – ističe Voloder.

Voloder podsjeća da su sredstva koja su bila osigurana u prvoj fazi trebala biti dovoljna samo za iskop tunela i izradu primarne podgrade, a za ostale radove nikada i nisu bila na raspolaganju.