Home » Klizišta i gasovod usporavaju izgradnju autoputa kod Zenice

Klizišta i gasovod usporavaju izgradnju autoputa kod Zenice

Izgradnju dijela autoputa na Koridoru Vc koji prolazi pored Zenice usporava izmiještanje gasovoda i pokretanje novih klizišta. Ovu informaciju za Faktor je potvrdio aktuelni direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Đenan Salčin koji ističe da je uprkos tim problemima, sadašnja trasa autoputa na ovom dijelu najoptimalnija. Rađena je na osnovu projekta napisanog 2006. godine.

Izmještanje gasovoda

Postoje i odstupanja u odnosu na taj projekat, nastala zbog gasovoda koji ide za jednog od najvećih potrošača tog energenta, zeničku željezaru ArcelorMittal.

– Zbog toga imamo mnogo preprojektovanja i izmještanja gasovoda. Konkretno, na četiri mjesta moramo vršiti izmještanje gasovoda, a što se radi pod strogim nadzorom kompanije BH Gas. Realno, to nas usporava u radu. Pored toga, dešava nam se da je tlo jako podložno klizištima – kazao je Salčin.

Ističe da se radi o trusnom tlu punom izvora vode, ali da postoji rješenje. Svi problemi će prema dogovoru biti sanirani prije početka zimske sezone, odnosno početka padavina koje se očekuju u septembru i oktobru.

– Dešava se to da smo do sada u dva navrata morali širiti pojas eksproprijacije, jer kad se krene u izgradnju, pokrenu se nova klizišta, kojih do tada nije bilo. Mi smo u stalnom kontaktu sa lokalnom zajednicom, i tamo gdje budemo mogli izbjeći da se lokalno stanovništvo mora micati iz svojih kuća, tako ćemo i raditi. Ali u pojedinim područjima se, prema preporukama stručnjaka, stanovništvo ipak mora iseliti. Pokušavamo ljudima izaći ususret, tako da pristanu na eksproprijaciju. Prije nekoliko dana imali smo jedan takav primjer. Pokrenulo se klizište, i morali smo širiti pojas eksproprijacije jer su četiri kuće bile ugrožene – pojašnjava Salčin.

Skuplje do dva miliona

Ono što je dobra vijest za Autoceste FBiH jeste da ova klizišta, prema tvrdnjama čelnog čovjeka ove institucije, ne poskupljuju u velikom omjeru izgradnju autoputa. U zavisnosti od situacije, poskupljenje iznosi od jednog do dva miliona maraka. Ali s druge strane, ostvare se određene uštede pri preprojektovanju, tako da se umanje troškovi eksproprijacije.

Blago u tunelu Prenj

Prema sprovedenim geološkim istraživanjima, planirana izgradnja tunela Prenj će rezultirati i u nenadanoj zaradi za Autoceste FBiH. Naime, trasa kojom će prolaziti tunel i zemljište koje će se iskopati sadrži kamen krečnjak koji je tražena roba kako u BiH, tako i u inostranstvu.

– Kad budemo radili iskop, taj materijal nećemo koristiti za postavljanje tampona, nego ćemo ga prodavati na komercijalnoj osnovi i taj novac će se koristiti za investicije. Projekcija je da se iz tunela iskopa 317 miliona kubnih metara materijala, tako da će i suma novca biti značajna – pojasnio je Salčin.

Faktor