Home » Nusret Imamović pokrenuo inicijativu za uvođenje predmeta Odbrana i sigurnost u završnim razredima škola na području ZDK

Nusret Imamović pokrenuo inicijativu za uvođenje predmeta Odbrana i sigurnost u završnim razredima škola na području ZDK

Zastupnik SDA u Skupštini ZDK, Nusret Imamović, na jučer održanoj sjednici Skupštine ZDK pokrenuo je inicijativu za uvođenje nastavnog predmeta Odbrana i sigurnost u nastavni proces završnih razreda (trećih i/ili četvrtih) svih srednjih škola s područja Zeničko-dobojskog kantona.

Imamović je na sjednici prezentirao obrazloženje za pokretanje inicijetive koje prenosimo u cjelosti:

– Imajući u vidu geopolitički, geografski, međunarodni, unutar strukturalni, pa i historijski karakter, nastanka, razvoja i očuvanja integriteta Bosne i Hercegovine kao suverene i neovisne države, uz sve moderne tehničko-tehnološke tokove i stil života “Z-generacije”, stava sam da mladi ljudi, koji završavaju srednjoškolsko obrazovanje nemaju osnovna znanja o odbrani, zaštiti, sigurnosti i prevenciji od mogućih prijetnji koje dinamičan život, poput današnjeg, nosi. Poznato je da u našoj državi ne postoji obaveza služenja vojnog roka kroz regrutni sastav. Danas egzistiraju vrlo reducirane profesionalne vojne jedinice unutar oružanih snaga BiH kao obrambenog sistema. Mladi ljudi ne znaju mnogo o značaju i ulozi oružano-obrambenih snaga kako naše zemlje tako i naprednih država nacija Evrope i svijeta; nemaju znanja o oblicima neoružanog otpora; konvencionalnim i nekonvecionalni taktikama odbrane, niti znaju išta o značaju i karakteru ustaljenih vojnih doktrina. Mladi ljudi trebaju da imaju makar opća znanja  i vještine za potrebe odbrane zemlje u uslovima vanrednog i ratnog stanja.

Postojao je jedno vrijeme u nastavnim programima predmet Vojna obuka, ali je dokinut, kao što je ukinuto i obavezno služenje vojnog roka. Veliki broj modernih država, koje nemaju regrutni sastav, nisu ukinule Vojnu obuku u školama, odnosno Odbranu i sigurnost ili slične (srodne) nastavne predmete, vjerujući kako time u određenoj mjeri nadomještaju izostanak regrutnog sastava i obuke.

Nadalje, pored obrambenog sistema jedne države, važno je mlade ljude podučiti o općeprihvaćenim, pozitivnim propisima očuvanja sigurnosti. U datom okruženju naša omladina nije sasvim sigurna i počesto ne mogu da se odupru savremenim izazovima i prijetnjama koje sve više ugrožavaju srednjoškolce. Kroz ovaj predmet, učenici bi usvojili osnovne elemente sigurnosnih  kultura, lične i uzajamne zaštite od različitih prijetnji poput narkomanije, sajber izazova i saznanja, te od drugih vrsta prisutnog i potencijalnog kriminala. Naposljetku, srednjoškolski učenici bi stekli osnovna znanja i vještine postupanja u vanrednim situacijama poput poplava, požara, zemljotresa i raznih ekoloških poremećaja u okolišu, kao i reagovanja u raznim uvjetima povećanog rizika iznenadnih i  akcidentnih situacija.

Okvirni rok za sve neophodne pripremne radnje za instaliranje ovog nastavnog predmeta u završne razrede srednjih škola bi bila jedna školska godina. U tom periodu bi se uradile sve aktivnosti na izmjeni/dopuni plana i programa, završile bi se sve konkursne procedure za izbor nastavnog osoblja, te bi se predvidjela i osigurala financijska sredstva  kroz budžet ZDK.

Nusret Imamović

 

Direktno.ba