Home » Politehnički fakultet u Zenici promovirao studentske projekte Odsjeka softverskog inžinjerstva

Politehnički fakultet u Zenici promovirao studentske projekte Odsjeka softverskog inžinjerstva

Politehnički fakultet Univerziteta u Zenici prezentirao je danas studentske projekte koje su realizirali studenti Odsjeka za softversko inženjerstvo, u sklopu kojih su realizovali praktična softversko/hardverska rješenja te kojima afirmišu kreativnost, timski rad, liderstvo i istraživački rad.

Novi dekan tog fakulteta Samir Lemeš istakao je da je interes za ovaj studijski program veliki.

-Mi smo ove godine raspisali konkurs za 80 mjesta, bilo je prijavljeno 110 kandidata, a njih 73 položilo je prijemni tako da će i na jesen biti prilike da se upišu novi studenti. Ovo što rade naši studenti je temelj za promjenu ekonomske slike Zenice. Cilj ovog studijskog programa, koji je postao jedan od dva najatraktivnija studijska programa na UNZE-u, je da školuje kadrove koji će Zenicu transformisati iz grada čija je industrija bila zasnovana na eksploataciji prirodnih resursa ka gradu koji će koristiti znanje za donošenje nove vrijednosti – podvukao je Lemeš.

Profesor Mujo Hodžić istakao je kako su studentski projekti nastali nakon njihovog dvogodišnjeg rada te u okviru više nastavnih jedinica.

-Ovo je ujedno i potvrda nas, nastavnika i studenata, da su uspjeli u realizaciji i afirmaciji znanja koja su usvojili tokom studija. Za profesore je ovo potvrda da je uspio transfer znanja sa nastavnika na studenta. Ovi studentski radovi su već imali svoju promociju na međunarodnim konferencijama i simpozijima. Naši su studenti svoje projekte uspješno prezentovali na međunarodnom simpoziju u Tuzli, koji su organizovali elektrotehnički fakulteti iz Ljubljane i Tuzle, zatim na međunarodnoj konferenciji IST, koji organizuje Bosansko-američka akademija nauka i umjetnosti i na međunarodnoj konferenciji u Berlinu, gdje su mogli da razmjene iskustva da svim studentima i developerima u Evropi – kazao je Hodžić.

Studenti su, ističe, saglasni da aplikacije koje su razvili “ustupe svima koji žele da ih koriste”. Na svakom je projektu sudjelovalo pet studenata. Studente, napominje, uče da između sebe biraju najbolje, da se uče liderskom vođenju i međusobnoj podjeli odgovornosti te obaveza tokom razvoja projekta, ali i na koji način da izbjegnu konfliktne situacije prilikom razvoja projekata. Kroz ove projekte moraju proći sve procedure koje treba da posjeduje “savremeni inžinjer, softveraš, developer”.

  Đački dom u Zenici popunio kapacitete i za narednu školsku godinu uvećao cijenu smještaja za 13 KM

-Jedan od projekata koji su razvili je projekt ‘Praksa.ba’. S obzirom da studenti svih fakulteta imaju obavezu i potrebu da mjesec dana održe praksu u privredi ili nekim institucijama, u kojima mogu da usavrše svoja znanja, na ovaj su način napravili vezu između poslodavaca i potreba studenata. Na ovaj je način moguća daleko bolja interakcija između privrede i potrebe studenata – naglašava Hodžić.

Student treće, završne godine ovog odsjeka Selman Patković napominje kako je radio na projektu “Virtual Office”.

-‘Virtual Office’ ponajviše služi da objedini više aplikacija u jednu. Može se implementirati u razne kompanije, neprofitne organizacije…Može se reći da je bio zahtjevan projekt, jer smo ga radili na tri različita predmeta – na svakom se predmetu obrađivala jedna cjelina. Tako da smo po završetku našeg studija uspjeli objediniti taj projekt u jednu veliku cjelinu, koji bi se, možda, mogao pretvoriti u neki finalni proizvod te implementirati na konkretno tržište – istakao je Patković.

Student također završne godine Emir Baručija sa svojom je ekipom radio na projektu “Praksa.ba”, koji je za ideju imao da studenti svih fakulteta lakše pronađu mjesto na kojem će odrađivati praksu.

-Odlučili smo se da uradimo nešto poput ovoga, kako bismo povezali sve branše, industrije, fakultete, poslodavce…u jednu platformu, koja bi služila studentima. Na taj bi način svi studenti imali koristi u pronalasku mjesta gdje će odrađivati praksu, odnosno mjesta gdje ćemo usavršavati svoja znanja. Naravno, u nekoj budućnosti, to bi bilo od koristi i poslodavcima – kaže Baručija.