Home » Rezultati testiranja pokazali: Obrazovni sistem ravan katastrofi

Rezultati testiranja pokazali: Obrazovni sistem ravan katastrofi

Rezultati testiranja pokazali – Petnaestogodišnjaci u BiH, u prosjeku, zaostaju tri školske godine u odnosu na vršnjake iz Evropske unije, piše portal avaz.ba. Svaki drugi petnaestogodišnjak u BiH ne posjeduje funkcionalnu čitalačku pismenost, odnosno razumijevanje i interpretaciju različitih vrsta tekstova.

Ove šokantne podatke obznanili su iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, a riječ je o dijelu rezultata PISA testiranja iz 2018. godine, međunarodne procjene znanja i vještina svih petnaestogodišnjaka u svijetu.

U svakoj normalnoj zemlji ovako porazni rezultati dovode do svojevrsnog društvenog fenomena koji su istraživači prozvali „PISA šok“, a koji uključuje medijsku paniku, političke pritiske, pa čak i pozive na ostavke u ministarstvima.

U BiH to, nažalost, nije slučaj jer, umjesto institucija, individue su te koje stalno upozoravaju na to da BiH ima izuzetno loš obrazovni sistem i da su rezultati učenika u BiH zabrinjavajući.

– Svi znaju da problem postoji, ali ne postoji društvena odluka da se neko bavi obrazovanjem. Također, unutar takvih institucija moraju raditi visoki profesionalci koji znaju kako se suočiti s rezultatima. Ovo je opća inercija obrazovnog sistema, uz maliciozan odnos prema obrazovanju.

  U Neum je jutros uplovio veliki kruzer sa više od hiljadu putnika

Vrijeme je da izgovorimo da je ovo nacionalna strategija – da iz škola izlaze izuzetno nesposobna i nekompetentna djeca koja su možda budući birači, jer teoretskog objašnjenja nema – kaže Nedim Krajišnik, voditelj Centra za obrazovne inicijative „Step by Step“.

Krajišnik, koji se već dugo bavi obrazovnim politikama u BiH, ističe da je situacija katastrofalna i da nam za 10 do 15 godina prijeti potpuna propast društva.

Nisu samo PISA rezultati loši. U okviru TIMSS 2019, međunarodnog istraživanja koje omogućava praćenje dostignuća u matematici i prirodnim naukama, pokazalo se da čak četvrtina bh. učenika četvrtog razreda osnovne škole ne dostiže ni osnovni nivo matematičkih znanja i vještina.

U PISA programu, koji je zbog pandemije, umjesto prošle, pomjeren za ovu godinu, učenici iz BiH neće učestvovati, jer je Milorad Dodik, član Predsjedništva BiH, na odluku o učešću uložio veto. Odluku je proglasio „veoma štetnom po vitalne interese RS“.