U Programu ekonomskih reformi u FBiH 2021-2023. godina navodi se da ove svakodnevne gužve poskupljuju i otežavaju poslovanje privrednicima, međutim gradnja još nije počela, a razlozi su višestruki.

Zamislite stranca koji dođe u Bosnu da otvori biznis

– Konstatacija da ogromni zastoji na potezu Lašva – Nević Polje otežava poslovanje privrednicima, stoji. Pa vidite, kada pričamo o cestovnoj insfrastrukturi, to je uvjet svih uvjeta. Oni njenom izgradnjom ne pomažu samo privredi. Vi nemate države bez ceste, bez dobrog telekoma, željeznica. Prvo što se nećete voziti sat, već pola sata. Pa podrazumijeva se da imamo dobru insfrastrukturu, da možemo normalno putovati kroz ovu državu. Zamislite stranca koji dođe u Bosnu da otvori biznis, po Evropi se vozi autoputem i dođe kod nas – govori nam Adnan Smailbegović, predsjednik Udruženja poslodavaca FBiH.

U Javnom preduzeću Ceste Federacije su podsjetili da su odlukom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine sa sjednice održane 10.10.2019. preuzele implementaciju dijela brze ceste Lašva – Nević Polje, prolaz kroz poslovnu zonu Vitez, ukupne dužine 4.243 metara.

– U decembru 2019. godine od JP Autoceste FBiH preuzeta je projektna dokumentacija na osnovu koje su poduzete aktivnosti dalje implementacije. Projektom je predviđena izgradnja glavne saobraćajnice sa četiri trake i paralelne dvotračne servisne saobraćajnice sa ukupno pet kružnih raskrsnica. Postupci javne nabavke radova i usluga nadzora su provedeni i donesene odluke o dodjeli ugovora na koje je Vlada FBiH dala saglasnost. Međutim, na Odluku o dodjeli ugovora za radove je uložena žalba, tako da će se ugovor moći zaključiti po okončanju žalbenog postupka. Početak radova ovisi o okončanju postupka eksproprijacije koji vodi Općina Vitez i pribavljanju građevinske dozvole – kazali su nam u JP Ceste Federacije.

Dodaju da je planirana vrijednost izgradnje i eksproprijacije 34 miliona KM.

Među najopterećenijim saobraćajnicama

– Ova brza cesta je dio međunarodne rute E-761 Bihać – Jajce – Travnik – Lašva – spoj na Koridor Vc, te bi u budućnosti trebala da poveže centralna područja BiH sa autocestom na Koridoru Vc. Naime, na području srednje Bosne saobraćaj je u velikoj ekspanziji i postojeće magistralne ceste su među najopterećenijim saobraćajnicama gdje poseban problem predstavlja njihov prolazak kroz naseljena područja sa ograničenjima ispod 30 km na sat – kazali su nam.