Talgo vozovi konačno su na šinama, ali tek na testnoj vožnji. U prijepodnevnim satima, kompozicija od devet vagona uputila se ka Zenici.
U Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine kažu da je predviđeno trajanje vožnje oko 1 sat i 40 minuta.
Ekipa N1 vozila se dionicom do Alipašinog mosta, a cijela vožnja trajala je oko četiri i po minute. Zašto talgo vozovi premijeru na šinama imaju tek sada i da li je naša željeznička infrastuktura zaista spremna za mašine koje bi trebalo da voze brzinom od 200 km/h, pitali smo direktora Željeznica FBiH Enisa Džafića.
“Naše šine su uvijek bile spremne za ove savremene kompozicije, samo što su određeni lobiji iz nama nepoznatih razloga plasirali informacije u medijima, da se vozovima ne može saobraćati šinama. Ranije nisu pušteni u promet jer neko nije imao ideju i način da ih stvavi u saobraćaj. Mi smo te osobe koje su sad došle u upravu i koje su sposobne da to uvedu”, protumačio je Džafić.
Na pitanje da će talgo vozovi uskoro prevoziti i putnike, rečeno nam je da je su prvo predviđene linije do Doboja, a potom i do drugih destinacija. Međunarodne linije “na dugom su štapu”.
Podsjećamo, devet garnitura talgo vozova kupljeno je putem robnog kredita od Vlade Španije. U Bosnu i Hercegovinu dostavljeni su 2010 godine. U promet još nisu pušteni zbog loše željezničke inftrastrukture u zemlji.
N1