Home » Zenička zaobilaznica: Ko laže?

Zenička zaobilaznica: Ko laže?

Komisije za tehnički pregled za ostale faze dionica (a odnose se na tunel Hum, vijadukt Donja Gračanica i petlja Donja Gračanica, pristupne saobraćajnice sa M17 sa bočnim naplatnim mjestom, i ostalim pratećim građevinama), konstatovale su da postoje određeni nedostaci koje je potrebno otkoniti prije izdavanja odobrenja za upotrebu. Investitoru je ponovno dat rok od 90 dana za uklanjanje nedostataka.

Kada smo prije pola godine sa ovog mjesta izvijestili javnost da Zenička zaobilazanica nema upotrebnu dozvolu, na što je reagirala inspekcija i zatvorila ovaj dio autoceste, malo ko je vjerovao da su propusti u izgradnji u takvom obimu da će šest mjeseci kasnije najskuplja dionica ostati zatvorena. 450 miliona maraka za 11 kilometara. Probijeni su svi rokovi, niko nije odgovoran.

Podsjetimo kako je to izgledalo po otvaranju. Radnici koji usporavaju automobile na ulazu u tunel, tuneli bez signalizacije, nezavršeni građevinski radovi prilaznih puteva.

O Zeničikoj zaobilazanici godinama piše i Amarildo Gutić koji je imao uvid u izvještaje pojedinih članova komisije. Tvrdi da nije obavljena validna kontrola betonske kontrukcije, da je sporan sistem odvodnje na vijaduktu, klizišta. Pojedine firme bile su angažovane i kao revidenti i kao stručni nadzor, i to je tek dio problema.

Sporan je način izgradnje vijadukta, tehnička specifikacija. To su ljudi stručnjaci koji ne žele staviti svoj potpis i zato traže od izvođača da otkloni te nedostatke. Mi smo još jednom žrtve laži koje nam vlast, u ovom slučaju autoceste, serviraju da su u pitanju sitniji nedostaci, da je u pitanju hir nekih članova komisije. Radi se o ozbiljnim nedostacima i ne vjerujem da će se oni u skorije vrijeme ispraviti“, upozorava novinar Žurnala. info Amarildo Gutić.

Pa je tako federalni premijer Fadil Novalić cijeli problem sveo na stabilizaciju klizišta. Direktor Autocesta Adnan Terzić zatvaranje zaobilaznice stavio u politički kontekst, tačnije skori izbor novog direktora ovog javnog preduzeća. Iako se nedavno pohvalio sa 50 kilometara aktulenih radova na Koridoru VC, od njega nismo mogli dobiti odgovor kada je posljednji put otvorio dionicu, a koja je ostala otvorena za promet. Podsjetimo na njegovu izjavu:

Naravno da se sjećam, 25. novembra smo završili radove na Zeničkoj obilaznici“.

N1: A kada je puštena u promet?

“Pa sjećate li se vi 25. novembra?”, odgovorio je.

N1: Sjećam se kada je neka dionica puštena u promet, da ste vi otvorili neku dionicu.

“Pa sad vam kažem, 25. novembra ove godine”, rekao je.

N1: Ali Zenička obilaznica nije puštena u promet.

Pa šta sad?“, upitao je.

Ili kako je komentirao Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu:

Najžalosnije u ovoj priči, stalno to ponavljam. Zadnjih deset godina mi nismo oskudijevali sa sredstvima. Kada se krene sa ovakvim infrastrukturnim projektima, uvijek je problem novac. Mi nemamo problem novaca, šta imamo? Problem pameti?”, komentirao je Lindov.

Zbog konfiguracije terena, Zenička obilaznica predstavlja jedan od najzahtjevnijih poduhvata na Koridoru VC, no zato je za njenu gradnju planirano duplo više vremena i duplo više sredstava.

VIDEO NA LINKU: N1