Home » CCI i TI BiH predstavili sistem za transparentnost listi čekanja u KBZ-u

CCI i TI BiH predstavili sistem za transparentnost listi čekanja u KBZ-u

Centar civilnih inicijativa (CCI) i Transparency Internacional Bosne i Hercegovine predstavili su na današnjoj pres-konferenciji inovativni informacioni sistem za transparetne liste čekanja pacijenata koji je uveden u Kantonalnoj bolnici Zenica, prvoj bh. zdravstvenoj ustanovi koja je takav sistem primjenila u radu.

Automatski sistem kreiranja i transparentne liste čekanja, kako je istakao projekt menadžer CCI-a Asmir Ćilimković, pacijentima obezbjeđuje potpuni pristup informacijama, a zdravstvenim radnicima olakšava rad i unapređuje te pojednostavljuje komunikaciju sa pacijentima.

Smanjuje se, podvukao je, mogućnost i za koruptivne radnje prilikom zakazivanja pacijenata te “ubacivanje preko reda”.

– Moram istaći da se KBZ među prvim uključila u projekat. Mi smo otišli i korak dalje pa smo unaprijedili kreiranje elektronske liste čekanja, a koja je u funkciji od septembra ove godine. Liste čekanja su javno dostupne i nalaze se na web-stranici KBZ-a pa pacijenti mogu pratiti eventualne promjene – kazao je Ćilimković.

Kroz sistem je, ističe, moguće pratiti efikasnost pojedinih odjeljenja bolnice, što je važan podatak i za menadžment bolnice.

– Zbog aktuelne situacije sa koronavirisom, još uvijek ne crpimo sve mogućnosti elektronske liste čekanja, zato što su i liste čekanja manje. Ali, tamo gdje postoje liste čekanja već ga primjenjujemo. Mi smo i ranije imali Pravilnik o naručivanju pacijenata, ali ovim smo softverom dobili na kvaliteti – kazao je pomoćnik direktora KBZ-a Kasim Spahić.

On je istakao da im veliki problem predstavlja što se građani bez obavještenja, u nekim slučajevima, ne odazovu na zakazani termin pa su i zbog toga duže liste čekanja.

Projektant informacionog Sistema za transparentne liste čekanja Mersad Avdić napomenuo je kako je sistem u internoj upotrebi KBZ-a još od februara, ali zvanično se posredstvom njega pacijenti u potpunosti naručuju od septembra ove godine.

– Sistem se odnosi na pacijente koji dolaze na redovne preglede i nije namijenjen za hitne slučajeve – istakao je Avdić.

Pacijenti porukom na mobitel dobiju sve potrebne informacije o dužini i pripremi za pregled.

Sistem je pozitivan primjer te će biti predložen i drugim zdravstvenim ustanovama. Menadžer CCI-a Ćilimković podsjetio je kako, u ovom trenutku, surađuju s 15 zdravstvenih ustanova u BiH. Izradu sistema finansirala je Delegacija Evropske unije u BiH.

Zenicablog.com